Sus

Ziua 1 – Spre Tolo – Peloponez

Pe drum inspre Grecia citesc pe net cu interes:

„Peloponezul – o peninsula situata la sud de Golful Corint, in sudul Greciei, formand partea de sud a Greciei Continentale”.<Peloponezul este un taram de poveste, ascunde multe locuri deosebit de frumoase, vestigii si ruine ale vechilor civilizatii, cu o istorie bogata ce dateaza din era preistorica pana in evul mediu>. Iata de ce am ales destinatia aceasta in vara! Ne spune si insotitorul nostru de grup despre statiunea Tolo ca este cea mai frumoasa din Grecia, asemanatoare Marmaris-ului sau Oludeniz-ului din Turcia.

Ajunsi in statiune, dupa cazare si o mica intalnire informativa cu ghidul local, Ioana Alexandra, descopar putin dezamagita ca plaja din Tolo e ingusta – o limba de pamant cu nisip umed si rece, pe care incape doar un rand de sezlonguri. In plus, dupa-miaza devreme, soarele se piteste deja dupa hoteluri. Dar dupa atata drum meritam un ouzo la piscina. Dimitris, gazda noastra, ne da si aperitive, plus shoturi de mastixa, o bautura traditionala din insula Xios.

Ziua 2: Hydra si Spetses

In urmatoare zi am luat croaziera catre Hydra, Spetses. Plimbarea cu vaporul a fost o experienta de neuitat, exact ce aveam nevoie ca sa ne revenim dupa calatoria precedenta.  Croaziera a durat vreo 4 ore jumate, timp in care ne-am lasat fermecati de privelistea Pelopolonezului vazut de pe mare…

Am ajuns in Hydra si prima senzatie a fost ca am aflu pe alta lume. In fata mi-a aparut o colina multicolora –  casele albe cu acoperisurile rosii, ambarcatiunile din micul port, un turn cu ceas fermecator … nu ai cum sa nu iubesti Grecia astfel. In port ne asteptau singurele mijloace de transport admise pe insula: magarusii. A urmat apoi ascensiunea pana mai sus, cat mai putut de mult pe stradutele inguste asezate in trepte. Privindu-l, orasul pare ca se ridica vertiginos direct din mare. Casele localnicilor, cu acoperisurile din tigla rosie si hotelurile sau vilele de inchiriat, sunt asezate in trepte pe alei extrem de stramte. In fata catorva usi am vazut “parcati” magarusii, asteptandu-si pasnici si cuminti stapanii. Speteses, insa, ne-a uimit prin curatenia si linistea sa. Aici am avut timp de cumparaturi, am vizitat muzeul Boubulinei, o eroina a miscarii de independenta grecesti. Am mancat smochine direct din copac si am avut cum sa facem baie si plaja. Cineva dintr-un grup de turisti germani s-a pierdut si am avut o intarzaiere de cam 20 min de care am profitat din plin.

Ziua 3 – Turisti incantati de cazare, multumim lui Dimitris de la Heliotopos!!!

A urmat o zi de leneveala sub umbrela pe plaja din Tolo, impreuna cu nelipsitele balaceli in piscina de la pranz, cand soarele ardea prea tare. Noi am stat la Heliotopos, unde a fost mult mai bine decat la hotel. Aici am avut in sfarsit linistea mult dorita, am avut curatenie, ospitalitatea greceasca (si ii multumim lui Dimitris pentru asta!) si tot necesarul pentru o sedere confortabila. Plus ca pana si localnicii ne-au confirmat ca pentru ei cea mai frumoasa vedere din Tolo a Golfului Argolic e cea de sus, de la piscina de pe acoperisul Heliotopos.

Ziua a 4-a – Atena, mama artelor, “the eye of Greece”

Ne-am trezit de dimineata ca sa plecam spre Atena. Cuvintele sunt de prisos pentru a descrie experienta, asa ca voi lasa imaginile sa vorbeasca. 🙂 La intoarcere, canalul Corint – o realizare colosala, dupa parerea mea, un loc unic ce merita cu prisosinta vizitat.

Ziua a 5-a – Explorand imprejurimile

Ziua urmatoare ne-am propus o excursie prin imprejurimi. Astfel am vazut cea mai frumoasa si intinsa plaja din statiune, Psili Amos, unde ne-am propus sa revenim in urmatoarele zile; am ajuns in satul vecin, Assini, am trecut de micuta plaja cu pietre, situata intr-un mic si pitoresc golfulet. Apoi am urcat pana la cetatea Kastraki, bucurandu-ne de o priveliste minunata. Ba mai mult, de la cetate am coborat pe cealalta parte a muntelui si am ajuns pe plaja Plaka din Drepano, o localitate apropiata de Tolo, unde se gaseste si un camping numit Plaka Beach. Cea mai frumoasa priveliste a zilei – Golful Argolic de la Red Rock Cafe, unde am hotarat sa revenim duminica.

Ziua a 6-a -Nafplio – Micene – Epidavros

De dimineata, am luat autobuzul local si in doar aprox. 15 de minute coboram la Nafplio. Aici am avut de asteptat vreo ora pana sa vina autobuzul pentru Micene. Intre timp, am dat un tur de orizont prin centrul cochetului oras Nafplio. Ne-a placut mult vederea Castelului Palamidi, ridicat pe varful dealului, plaja Blublanc, centrul vechi plin de flori si plante agatatoare, arhitectura gratioasa ce aminteste cumva de Italia. In timpul vizitei la Napflio, ne-am intalnit intamplator la Palamidi cu inca 3 persoane din grupul din autocar, asa ca am facut o gasca de turisti dornici de explorat si astfel am mers impreuna la cateva obiective. Primul pas a fost plimbarea prin Nafplio, fosta capitala a Greciei, un oras splendid, situat in Golful Argolic, de care pur si simplu ne-am indragostit.

Tinta principala a fost totusi vizitarea sitului arheologic de la Micene. Micene a fost leaganul civilizatiei miceniene, unul dintre cele mai importante centre ale civilizatiei elene. Am pasit in fosta Acropola pe Poarta Leilor si m-a impresionat Comoara lui Atreus, ca si Mormantul lui Agamemnon. Am reusit sa vizitez si muzeul de arheologie, m-am delectat privind vitrinele pline cu tot felul de obiecte atat de vechi, dar foarte bine pastrate si frumos maiestrite si am plecat din Micene cu o lectie de istorie invatata. Din 1999, situl arheologic de la Micene a fost inscris in lista patrimoniului cultural mondial UNESCO.

Epidavros – o alta descoperire a incursiunii noastre, pentru ca aici am avut parte de o demonstratie pe viu a capacitatilor arhitectilor antici de a proiecta un amfiteatru cu o acustica perfecta. Am fi ramas, desigur, la o piesa de teatru, insa mai tarziu de ora 18.00 nu mai aveam bus sa ne intoarcem in Napflio.

Iar seara, bineinteles, am petrecut-o la clubul Remember Lounge din Tolo, dupa o cina copioasa, acompaniata de buzukia traditionala greceasca.

Ziua a 7-a Din nou pe plajele argolice

O zi dedicata plajei Psili Amos, mai ales ca dimineata erau valuri, iar apa fiind mica era deja calda de la prima ora. Pentru mine este cea mai faina plaja din Tolo si din imprejurimi, lunga, destul de lata, cu nisip foarte fin, intrarea lina in mare, beach baruri la discretie cu tot dichisul. Asa plaja mai zic si eu. In plus, am prins o zi cu valuri iar bucuria a fost maxima.

Ziua a 8-a Ultima zi in Tolo

De dimineata la piscina, sa prindem rasaritul de soare si sa ne luam la revedere de la locurile minunate. Pe drum, ne asteapta foarte multe locuri noi de vazut – Agia Paraschevi din Valea Tembi, plus o noapte in Salonic

Ziua a 9-a Salonic, „cireasa de pe tort”

Turul orasului Salonic – autocarul ne-a lasat la Biserica Sf. Dumitru (Moastele Sf. Dumitru), apoi ne-am indreptat catre punctul de intalnire, simbolulul orasului, celebrul Turn Alb, fara a omite Piata Aristotel, Arcul lui Galerius, biserica Rotunda, Bulevardul Egnatia, Agora Romana si statuia lui Alexandru cel Mare care vegheaza Grecia de nord de pe faleza orasului.

Reintoarcerea acasa

Pe drum, mi-amintesc de legenda pe care ne-o povestise Ioana Alexandra despre Grecia. Cum ca Dumnezeu, construind lumea, i-a uitat pe greci si isi pastrase aceste taramuri pentru el. Iar cand grecii au venit sa-i spuna “Doamne, pe noi nu ne iubesti, ne-ai uitat cand ai impartit pamantul”, El le-a raspuns ca pe ei ii iubeste cel mai mult, pentru ca le va da tocmai bucata de Rai pe care o oprise initial pentru El Insusi.

Zambesc la amintirea povestii … dar la cate locuri minunate am vazut, mai mai ca dau dreptate legendei.

SI SE CUVINE SA MULTUMESC HELLO HOLIDAYS PENTRU O VACANTA FRUMOASA!!!

To be continued… 🙂

Sejur TOLO Iulie-August

Mariuca Cozma

[gallery ids="1621,1620,1619,1618,1617,1616,1615,1614,1613,1606,1607,1608,1609,1610,1611,1612"]]]>